Jeg er startet på mit nye job i dag. Jeg skal være personlig shopper og underviser i den legendariske Companys butik på Strøget. Den er under ombygning nu og åbner d. 22 marts med et BRAG af en fest! (Du kan også være med, men mere om det senere)
Efter første arbejdsdag gik jeg i Magasin, hvor jeg skulle bruge et par ting til mine makeupkurser, som jeg har gennem Oplevelsesgaver.
M.A.C. er i gang med at lancere deres nye forårsfarver, og havde klædt standen på til “Domestic Goddess(es)”, som kollektionen hedder. Der var hyret smukke modeller, som havde et skønt humoristisk retropræg, som signalerer kvindelighed, sommer og lethed. (Ja, hun ligner Barbie, men der var så megen “tung in cheek” at selv ikke den hårdeste feminist kunne blive stødt)
Jeg fik lagt makeup af en skøn, *nedepåjorden*, svensk makeupartist, som fik min hud til at stråle. Det kan godt være, at jeg selv arbejder med makeup, men derfor skal man IKKE sige nej til at lære nyt af andre.
Da jeg skulle betale fik jeg mine produkter i en “sæbeæske”, og jeg spurgte, om jeg kunne få et par af de sjove gummihandsker, der eller var til pynt -KUN for at jeg kunne vise dem til Dorte Lytje, som har Divablog.dk og til Rikke Sonne, som har Domestic Diva. Begge hjemmesider er sjove at besøge 🙂
POINTEN ER, at oplevelsen jeg fik inde i M.A.C.standen i dag, den får jeg ikke, hvis jeg shopper på nettet.
Jeg ved som regel, hvad jeg har brug for at købe, men de sælger mig mere med deres event, OG jeg får en oplevelse med, som jeg KUN kan få med IRL (In Real Life)
Tænk over det næste gang du skal shoppe nyt!
KH Judi
PS Når COMPANYS Original åbner, så får du en oplevelse hver gang du shopper! Du kan godt se om du kan finde tøjet billigere på nettet eller andre steder, men du får så meget mere ved at komme i hænderne på top-professionelt personale, som er der for DIG. (Punktum).
Det lyder dejligt, jeg kan desværre ikke huske et irl-køb, hvor jeg fik mere med end det jeg købte. Jeg er nu heller ikke til at få lagt make-up ved make-up-stande. Der kan være en sammenhæng.
Personlig betjening slår netshopping – ja!! Men det kræver at man møder en engageret og interesseret-i-at-se-kunden ekspedient i butikken, og det er ikke ligefrem noget Companys har været gode til at rekruttere til hidtil!! Åleslanke, 20-årige finker, der står og snakker privat og bliver en lille smule irriterede over at blive afbrudt af en kunde.. Så jeg håber ombygningen er en anledning til at shape up – for butikken er rigtig fed og jeg har lyst til at bruge mange penge derinde. Men gør det aldrig, for jeg bliver så sur over betjeningen. Det er superfedt de har ansat dig – jeg håber du kan influere stemningen derinde til et mere kundevenligt sted. Og stort tillykke med ansættelsen!!
@Mette. Det lyder ikke som nogle rare oplevelser du har haft. Det er jeg ked af. Men forhåbentlig vil du give butikken en chance til. Der er KÆMPE fokus på, at alle ansatte skal gøre deres bedste for at give personlig og engageret service. Jeg ser selv rødt, hvis jeg møder uengageret personale i butikker jeg går i. Om det så er en kjole eller et brød jeg skal købe.
Men det vender nu, så KOM! 🙂
KH Judi
@Rikke. Hver gang man køber tøj, så burde man gå derfra med mere end bare tøjet. Man skal helst gå ud med et smil på læben føle sig lidt mere dejlig end da man gik ind. (og fordi, man har haft en god dialog med ekspedienten, som har lyttet og forstået dit behov) KH Judi